De laatste dag is aangebroken 😔

4 mei 2022 - Vere House, Verenigd Koninkrijk

Goedemorgen! De laatste dag in Londen is aangebroken. Gisteren was de dag zonder echte plannen uiteindelijk nog heel goed gevuld. Het is een shopping dag geworden, we moeten toch souvenirs meenemen 😉😄. Na het ontbijt zijn we eerst naar de Portobello Road in Notting Hill gelopen. Is hier zo'n 15 minuten vandaan. Daar is elke dag markt, maar die viel tegen. De wijk zelf is erg leuk, leuke souvenirwinkeltjes en mooie straatjes. En de beroemde blauwe deur uit de film Notting Hill. Nou ja, beroemd.....ik heb de film wel ooit gezien, maar die deur was ik echt zo voorbij gelopen 😂. Ook het boekwinkeltje uit de film was goed bezocht en gefotografeerd door toeristen. Daar zijn we maar gauw doorgelopen. Daarna zijn we met de metro naar Leicester square gegaan. Leuk plein met winkels, veel theaters en restaurants. Hier zit ook een Lego winkel met een héle grote Big Ben, telefooncel en nog wat dingen gemaakt van legosteentjes. Daar had ik wel aan mee willen bouwen!! En de grootste M&M winkel van Europa (niet zo moeilijk, er zijn er maar 2 in Europa 🙃)  ligt er tegenover. 4 verdiepingen met M&M's. Echt grappig. Je kon hier, uiteraard, zelf een zakje met M&M's vullen. Alle denkbare kleuren en soorten. Jesse koos voor zwart en wit.....🤭. Maar inderdaad, die kleuren zie je normaal niet. Daarna via Piccadilly Circus (ook bekend plein) naar Trafalgar square gelopen. Een mooi (maar druk) plein met grote beelden, fonteinen, en het National Gallery museum. Een straatartiest die echt wel mooi kon zingen maakte het beeld compleet. Aangezien alle musea gratis zijn hebben we de National Gallery ook nog maar even bezocht. Daarnaast is het duidelijk dat Bank weekend voorbij is. Het is een stuk minder druk, en daardoor ook wat leuker. Lees: we hoeven eens niet in de rij te staan voor een museum 😊. Maar ook dit museum is echt weer héél mooi van binnen. Zowel het gebouw als de kunst. Hele mooie mozaïek vloeren waren al kunst op zich. Zie video. We waren natuurlijk wat sneller klaar dankzij een 14-jarige "Japanse toerist" die met ons mee was 😉. Maar Jesse was blij want hij heeft de originele zonnebloemen van Van Gogh gezien! En Da Vinci en nog 50 andere schilders. Was echt wel weer een mooi museum.

We hadden daarna nog wel tijd over (zou dat iets met die Japanse toerist te maken hebben?) En dus besloten we de metro te nemen naar de Tower Bridge. Daar waren we zaterdag natuurlijk al geweest maar we wilden er graag nog in, en in het bovendeel overheen lopen. Zaterdag was het zó druk dat je er heel lang in de rij voor moest staan. Daar hadden we na al die kilometers die al in onze benen zaten geen zin meer in. Maar vandaag konden we zo doorlopen. En we zijn blij dat we dat nog gedaan hebben. Was echt wel gaaf om boven in die brug te zijn. En later ook onderin bij de machinekamer. De brug gaat per slot van rekening soms wel 40 keer per dag open voor scheepvaart. Zie filmpjes voor een indruk van dit alles. Toen zijn we rond 17.30 weer met de metro richting hotel gegaan. Maar ja, een werkdag en spitsuur......😬. Nu weten we hoe een overvolle, warme metro voelt. We waren blij bij ons 'thuistation' uit te kunnen stappen. Lekker gegeten bij de Indiaas om de hoek en bij 'ons bakkertje' het toetje en koffie gehaald. Kortom, weer een erg geslaagde dag.

En dan is vandaag de laatste dag alweer aangebroken! Maar het wordt een leuke. We doen het een beetje rustiger aan qua lopen. Gisteren waren het tenslotte ook weer 20.000 stappen..... We gaan zo ontbijten en dan kijken of vandaag om 11 uur wèl de wisseling vd wacht is bij Buckingham Palace. Dan zoeken we een mooi park uit om rustig even in de natuur te zijn. En vanavond hebben we onszelf getrakteerd op last minute kaartjes voor een musical! We gaan naar Mary Poppins. Hoe kun je de laatste avond van zo'n mooie week in Londen beter afsluiten?!

Dus morgen de laatste update, waarschijnlijk vanuit de Eurostar.

Fijne dag allemaal! 😘😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joyce:
    4 mei 2022
    Alles optimaal benut… en wat fijn dat het wat rustiger was en jullie t nog een x geprobeerd hebben. Mooie afsluiter met de musical. Dankjewel voor alle leuke verhalen. X
  2. Pap en mam.:
    5 mei 2022
    Goeiemorgen🥱 al wakker ? Tja dan is alweer de laatste dag aangebroken. En dat is nog een hele reis. Maar op de heenweg is het ook goed gegaan . Vliegen is tegenwoordig ook geen lolletje. Wat een toestanden hier op Schiphol !! Jullie hebben er een prachtige week gehad. Dus nog een heel fijne en gezellige terugreis. We horen wel als jullie weer thuis zijn. Het wordt hier volgende week prachtig weer. Meer dan 20 graden. Dus ook iets om naar uit te kijken. Weg met al die winter kleding. Dag lieve schatten tot gauw. 👋🥰
  3. Lydia en Jesse:
    5 mei 2022
    Dankjewel. We zien er zeker naar uit weer thuis te zijn en 20 graden klinkt heerlijk! 😘😘
  4. Meriam:
    5 mei 2022
    Lieverds, het is voor ons ook een vakantie gevoel geworden, echt een feest om jullie belevenissen keer op keer te mogen lezen en soms beleven, door de filmpjes👍🏼😜. Ons heb je echt geplezierd met je schrijfstijl. Zo genoten. Wat een super team zijn jullie samen. Hartelijk dank dat wij zo mee mochten genieten. Een veilige thuis reis en heeeeeeeeel lang nagenieten. Liefs en groetjes van ons ♥️♥️♥️