Weer een dag vol indrukken

1 mei 2022 - Vere House, Verenigd Koninkrijk

Zondagochtend 9.15 uur. In de metro op weg naar de zaal in de wijk Kensington. Een vd gemeenten die om 10.00 uur vergadering heeft. 15 minuten met de metro vanuit ons hotel. We beginnen ons aardig thuis te voelen onder de grond... Het is een mooie zaal, niet lang geleden opnieuw geschilderd van binnen. Met een heel hoog plafond met bogen. Beetje als een gewelf. Lieve broeders en zusters, net als bij ons nog wel rustig in de zaal, ongeveer 50% van het aantal verkondigers. We hebben ze nog even uitgelegd wat het verschil is tussen The Netherlands en Holland 😉. De spreker had een zeer enthousiast gebrachte lezing over de vloed. Met veel Engelse humor 😅. Omdat er om 13 uur weer een volgende gemeente vergaderde was er weinig tijd na de vergadering om te praten. We weten nu in elk geval wel waarom de stad zo schoon is en veel delen er zo net geschilderd uitzien. Omdat het de maand is van het jubileum van de Queen. En ze natuurlijk een goede indruk willen geven van de stad aan alle gasten en bij alle activiteiten. De broeders en zusters vertelden dat het normaal niet zo is. Nou, hebben we geluk om het zo netjes te zien blijkbaar.

Voor de lunch had Jesse eindelijk zijn broodje van de Subway, en wij konden moeilijk kiezen bij de bakker om de hoek....Zo'n bakker missen we echt in Nederland. Veel keuze, super vers en lekker, en heeeerlijke koffie. We hebben genoten, en ik denk zelfs dat Jesse (die natuurlijk van onze broodjes moest proeven, en toen de helft op at 😉) de volgende keer de Subway overslaat en met ons meedoet 😋.

Daarna gingen we maar weer eens met bus, onderin 😉 op naar het Museum of History. Het was maar goed dat we van te voren tickets hadden gereserveerd. Ook al zijn de musea gratis in Londen, je kunt wel reserveren. En het was hier super druk, als je nog geen ticket had kwam je er niet in. Maar even mensen: wat een SCHITTEREND gebouw. Echt, i love it! Al was er niks te zien geweest van binnen, dan nog had ik me vermaakt. Zo mooi, en zoveel details in versieringen, plafondschilderingen, mozaïek vloeren, enzovoort. Ik heb jullie de foto's bespaard. Dat is saai. Je moet het gewoon in het echt zien. Dus als je ooit naar Londen gaat....ik ga mee 😊. Maar gelukkig voor Jesse, die de hele architectuur een rotzorg kon zijn, was er wel wat te zien van binnen. Ik denk dat zo'n beetje alles wat leeft of heeft geleefd in dit museum te vinden is. Van de mega walvis in de centrale hal (zie foto's) naar de dino's, naar de insecten, vogels, orka's, krokodillen enz. Het stomme eraan is dat een groot deel van het museum uit het Darwin Centre bestaat. Je ziet al die verscheidenheid in leven, en dan wordt dat totaal besmet met de evolutie theorie. En dat onder één dak. Er stond zelfs een groot standbeeld van Darwin 🙄. Gelukkig weten wij beter. Verder was er een afdeling met alle mineralen, edelstenen en kristallen die er zijn. Echt heel mooi, zeker voor een ekstertje als ik ☺️. Dan ook nog een verdieping over vulkanen en aardbevingen. Er was een ruimte waar je in een nagebouwde supermarkt kon voelen hoe het was om de aardbeving van Kobe in 1995 mee te maken. 5000 doden toen, bizar. Kan best zijn dat we nog een heel deel van het museum niet hebben gezien. Maar het was druk en we waren tegen 5 uur wel moe. We zijn vlakbij in Kensington lekker gaan eten bij een Italiaan. De mensen die mij goed kennen weten wel wat ik heb besteld.....lasagne 🙂. Jesse en Henriette hadden pizza. Alles was super lekker. Tegen 7 uur hadden we weer puf dankzij het zitten en het eten. En zijn we weer met metro naar het hotel gegaan.

Weer een mooie dag vol indrukken. En maar een paar spetters regen gehad. Morgen slapen we uit, en dan gaan we naar het British Museum. Deze hadden we eigenlijk zaterdag willen doen vanwege de bijbeltours die br's en zr's uitvoeren. Maar vanwege Covid gingen die nog steeds niet door helaas. Dus als we het toch op eigen gelegenheid moeten doen, dan maakt de dag niet meer uit. En zaterdag was zo'n mooi weer, hebben we lekker buiten alles gezien. Je weet wel: die 20.000 stappen 😁. Maar morgen is het dan toch weer Museumdag! Kunnen onze arme beentjes nu eerst weer een nachtje uitrusten, dat is wel nodig.

Een hele dikke knuffel van ons! Met alle liefs uit Londen....

1. Evelien:
    1 mei 2022
    Wat een geweldige dag. Top foto’s!! Fijn dat je ook nog naar de vergadering kan. Een echte aanmoediging. Die wereldwijde broederschap. Welterusten 😴 slaap lekker uit 💪
  2. Joyce:
    2 mei 2022
    We genieten mee van jullie reisverhalen. En wat super leuk in Londen nr de zaal… en dat museum. Ik wil gewoon nr Londen. X