De dag van het British Museum

2 mei 2022 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend een beetje uitgeslapen. Ipv ontbijt om 8 uur gingen we om 9 uur. Niet dat ik langer sliep helaas…..🤨. Het matras en ik zijn nog steeds niet bevriend geraakt, mijn rug begint te protesteren. Maar wel mijn eerste Engelse ontbijt gehad! In het hotel hebben we een prima continentaal ontbijt elke ochtend. Meer heeft een mens niet nodig. Maar ik hou stiekem wel van een Engels ontbijtje….spek, eieren, bonen in tomatensaus enzo 😊. Vandaag was my lucky day ! Met een goede bodem gingen we dus op weg naar het British museum. (Weer met de metro, maar nu keertje stukje gefilmd, zie video’s. Vond vooral Jesse heel leuk 😉😜.)

En natuurlijk was het ook hier druk. Gelukkig konden we redelijk snel naar binnen. Er is veel te zien, we zijn er zo’n 4 uurtjes zoet geweest. We hebben Egypte, Griekenland, Assyrië, Rome en China uitgebreid bekeken. We hadden ongetwijfeld met een bijbeltour nog veel meer geleerd maar ook nu hebben we ons vermaakt. En gelukkig wist Henriette nog wel het een en ander van eerdere tours die zij heeft gedaan. Ik ben te moe om het uitgebreid te beschrijven en daar zit vast ook niemand op te wachten. De foto’s geven wel een indruk. Er was ook nog een afdeling met klokken en horloges, was leuk om te zien. Er was een bijzondere klok waarbij een balletje precies 30 seconden nodig had om van de ene naar de andere kant te rollen. Tja, zo raak je misschien eerder de tel kwijt dan dat je weet hoe laat het is 😂. Ik heb er een filmpje van op de blog gezet.

Daarna zijn we naar het warenhuis Harrods gegaan. Bijzonder om van binnen te zien, zeker niet om er wat te kopen……de prijzen van duizenden ponden voor de simpelste dingen vliegen je daar om de oren 😳. En het is zó groot dat je er in kunt verdwalen. Maar het is het bekendste warenhuis van Londen dus dat moest wel even.

Daarna jouw advies opgevolgd Tessa, en bij Wetherspoon gegeten. Was heerlijk om na al die uren geslenter gewoon even een paar uur te kunnen zitten en eten. En het eten was prima.
Nu weer veilig terug gekomen met de metro en we gaan zo weer lekker slapen. Morgen wordt Notting Hill in de ochtend, en de middag ligt nog niet vast. We hebben nog veel opties om te doen.

Welterusten allemaal en een fijne dinsdag alvast. We miss you!

1. Evelien:
    2 mei 2022
    Een hele onderneming zie ik. Fijn dat jullie zoveel kunnen zien. Lekker genieten van al dat moois.. Droom lekker van alles en tot morgen 😴
  2. Pap en mam.:
    3 mei 2022
    Goeiemorgen lieverds. Zo weer een nieuwe dag om dingen te ondernemen. Ja Londen heeft heel wat te bieden. Maar denk eraan jullie hebben ook vakantie . Ze hebben daar vast ook mooie parken om te ontspannen in het groen. Lekkere picknick misschien. Nou ja jullie zijn nog jong en dan wil je veel ondernemen . Maak er weer een mooie dag van. Ga lekker genieten en nieuwe ervaringen opdoen . Heel dikke knuffel. 🤗😘❤️❤️❤️
  3. R&T&S:
    3 mei 2022
    Zozo er wordt naar mij geluisterd haha! Wat schrijf je heerlijk Lydia… we leven zo met jullie mee! Genoeg nog van alles en zo genieten wij ook! 😘😘
  4. Pap en mam.:
    4 mei 2022
    Goeiemorgen,hopelijk lekker uitgeslapen. Nog een leuk programma vandaag zag ik op Jesse zijn status . Heel veel plezier! 👍😄gister was ook bijzonder daar boven op de towerbridge . En dan is de week al weer bijna voorbij. Maar wel bijzondere herinneringen opgedaan en heel wat foto’s om nog eens terug te kijken. Dag lieverds ga nog genieten .knuffel 😘❤️❤️❤️
  5. Lydia en Jesse:
    4 mei 2022
    Dankjewel! Het verslag en de foto's en video's komen er zo aan. 😘😘